Navegant pels articles de "enero, 2012"
ene 31, 2012
adminjm

Aquesta setmana publicarem el menú que hem preparat per al dia dels enamorats. Esperem que us faci mengera i que vengueu a celebrar aquesta data amb nosaltres!

This week we publish the menu prepared for valentine’s day. We hope you enjoy it and you sell that time to celebrate with us!

Diese Woche veröffentlichen wir das Menü bereit für den Valentinstag. Wir wünschen Ihnen viel Spaß und verkaufen Sie diese Zeit mit uns zu feiern!
Share
ene 31, 2012
adminjm

I DIUMENGE

Diumenge al matí ens llevàrem ben d’hora, i anàrem a berenar a un forn que hi havia ben a prop de l’hotel. Es tracta del Pallarès, des d’ara per a mi un dels millors forns de la ciutat: el xuxo que em vaig menjar era farcit de crema, i n’hi havia tanta que vessava en mossegar. La xocolata desfeta, d’allò més espesseta. Genial!
Al migdia anàrem a dinar a un altre dels locals emblemàtics de la ciutat: la Fonda Gaig. Menjàrem calçots, macarrons (una de les seves especialitats), patates braves (les millors que he tastat, juntament amb les del Comerç 24), croquetes de cervell, etc. I, de postres, fruita, nata i fraules i xocolata.
A la tarda, vam visitar la pastisseria de Carles Mampel, el Bubó. Els pastissos que tenen entren per la vista, tot fa molta mengera! I, ja per acabar, ens aturàrem a prendre una cervesa al bar restaurant El Lobo, situat a la zona del Raval. Ens va cridar molt l’atenció la seva decoració!
En definitiva, una ruta que us recomano a tots! Això sí: us haureu d’eixamplar una mica els pantalons…
Share
ene 30, 2012
adminjm

RUTA GASTRONÒMICA: DISSABTE…

Aquest cap de setmana, aprofitant que hem tengut tancat, hem fet una escapadeta gastronòmica a Barcelona. Us explicaré una mica què hem fet: per començar, dissabte en arribar el primer que férem va ser l’aturada obligatòria al mercat de la Boqueria. Vam tenir sort, perquè vam trobar algunes espècies que ens feien falta per a un dels plats de la nova carta. Després de voltar entre fruites molt ben compostes, peix fresc i diferents varietats de carn, vam anar a prendre un cafè ben carregadet i un croissant per agafar forces. A migdia, ens vam encaminar a una de les fites del nostre viatge: el Freixa Tradició. Ens va costar una mica trobar-lo, però el temps perdut va valer la pena: vam tastar el menú degustació, i vam sortir encantats. Aquí teniu un parell d’imatges del dinar:
En haver dinat, per fer la digestió anàrem a passejar una mica pel barri de Gràcia i vísitàrem alguns dels seus comerços més emblemàtics (per exemple, ens aturàrem al famós forn Reykyjavík). Continuàrem davallant pel passeig de Gràcia i, a més de fer parada en algunes botigues de roba, passàrem una bona estona regirant gadgets de cuina a la botiga Vinçon. I, a la nit, tornàrem a pujar per anar a sopar a la barra del Coure, on vam desgustar uns pèsols amb botifarra i uns popets realment bons.
Share
ene 27, 2012
adminjm

MADRIDFUSIÓN

Aquests dies s’ha celebrat la trobada gastronòmica Madridfusión. Sempre és bo que cuiners de llocs i estils molt diferents ens mostrin les seves propostes. Si voleu consultar-ne els esdeveniments més significatius, podeu fer-ho al següent enllaç:
Share
ene 24, 2012
adminjm

CARTA FEBRER 2012

ENTRANTS
AMANIDA
Formatge blau, poma verda, nous i api fresc
CALÇOT
Escalivat al forn, pa amb oli i salsa romesco per a mullar
ESPINACS
Una crema amb ou de pagès escalfat
COCA D’ANGUILA
Amb pèsols ofegats i camaiot
FIDEUS DE CONILL
Melosos i una mica coents
PEIXOS
BACALLÀ
Sopa d’all amb crostonets de pa i sobrassada
NEGRET
Mongeta blanca mantecosa i alls tendres
CALAMARÇONS
Amb aguiat de pilotes de porc
CARNS
ÀNNERA, EL MAGRET
Lacat amb mel i espècies
ENTRECOT GALLEC
Xirivia, cebetes glassejades i oli d’avellanes
GALTES DE PORC NEGRE
Aguiades a casa amb vi negre
POSTRES
FRAULES
Fruita fresca al natural servida
amb sucre moscovat i mel de canya
POMES
Pastís calent amb caramel de canyella
PASSATEMPS LLAMINERS
Trufes de xocolata i codony, tambor d’ametlla,
 bescuit de taronja i teules cítriques i de pipes
MUS DE BROSSAT
Galetes de mantega i plàtan caramelitzat
XOCOLATA NEGRA
Pastís calent i líquid per dins
 
Us recordo que els nostres plats estan elaborats amb productes locals, la gran majoria, i de temporada. Ah! La carta es basa en mitges racions (més un aperitiu que canviem semanalment) amb la finalitat que pugueu fer un tast dels quatre plats que més us vénguin de gust. El preu mitjà és de 28 €.
Share
ene 24, 2012
adminjm

UN TAST DE LA NOVA CARTA

Hola a tots! Avui us presento un tast de la nova carta que tendrem a partir de dia 31 de gener. Espero que us faci mengera!

Calçots amb salsa romesco
Share
ene 21, 2012
adminjm

TÀPIAS VARIADES

Sens dubte, un dels programes gastronòmics més destacats de la programació de Catalunya Ràdio és el Tàpies variades, presentat per Pere Tàpias. Us deixo l’enllaç del podcast del programa d’avui, 21 de gener:

Share
ene 21, 2012
adminjm

SANTI I EL PEIX

La procedència de tots els productes que fem servir a la nostra cuina és molt important: fem feina amb producte autòcton i de temporada. En l’àmbit del peix, el desaparegut Santi Santamaria feia unes reflexions molt encertades a aquest respecte:

Share
ene 21, 2012
adminjm

DITA

Tan sols mitjançant el conreu de l’art de menjar, serà possible alliberar l’home modern d’alguns dels complexos que frustren la seva alegria de viure.

Marti Ibáñez

Share
ene 19, 2012
adminjm

CUINA JAPONESA

Avui us volia recomanar una novetat editorial: La cuina japonesa del Kabuki, de Ricardo Sanz (Barcelona: Columna, 2011). Es tracta d’una obra de fusió Japó-Madrid que no us deixarà indiferents!
Share
Páginas:123»